Кошик

Немає товарів у кошику.

На сумській сцені –  оновлена гоголівська «Шинель»!

На сумській сцені –  оновлена гоголівська «Шинель»!

      На сумській сцені –  оновлена гоголівська «Шинель»!

Точніше кажучи, йдеться про її сучасну хореографічну інтерпретацію, що досить вдало передає дух класичного літературного оригіналу.

Режисер-постановник вистави Артем Вусик, судячи зі всього, вельми точно сформулював головний мотив знаменитого гоголівського твору  – характер взаємостосунків між «маленькою людиною» і  тоталітарною системою, яка перетворює особистість на слухняного безсловесного солдатика.

На початку твору головний герой  перебуває на самому дні самотності і через певні обставини переживає глибоку кризу. Його особисте життя позбавлене друзів і навіть мрії, яка б врятувала від поступової ізоляції. Та ось  несподівано виникає можливість виконати ділове замовлення і заробити на шинель, наявність якої могла б повернути йому ілюзію достатку, а також повагу соціального оточення. Втім, фінал виявився далеким від сподівань.

Балетний варіант «Шинелі» у експериментальній трактовці Вусика дещо контрастує, а подеколи синхронізується з темпоритмом відомого літературного джерела. Насамперед вражає висока рухомість акторського складу, пошук нових ліній поведінки, смілива пластика тіл і дизайн сценічних декорацій. В загальному фоні сцени інколи відчувається войовнича могутність суспільних сил, що претендують тотально оволодіти людською істотою.

Динамічну картину доповнює ритмічний звуковий ряд, змонтований із вражаючих клаптиків музичного авангарду.  Глядач постійно перебуває у просторі візуальних змін, які щоразу провокують його творчу фантазію, ніби запрошуючи до активного співавторства.

Роль своєрідних подразників творчої уяви виконують і костюми персонажів. Так, «шинель» головного героя та інших персонажів у чомусь нагадує модерновий скафандр інопланетного прибульця, ніж традиційний одяг тогочасної гоголівської епохи. Цей режисерський прийом, напевно, покликаний підкреслити універсальність, позачасовий характер історії, про яку йдеться у спектаклі.

І в цьому немає жодного перебільшення, адже зміни епох аж ніяк не зменшують спокуси оволодіти душею і тілом беззахисного маленького чоловічка, який змушений постійно боротись за власне виживання.

Особливо проникливим є передфінал історії, коли головний герой потрапляє до рук безжалісних грабіжників. Сцена страждання сповнена непідробного трагізму, глибоких емоційних станів, що пластично перетікають одне в одного, створюючи справжній гоголівський ефект співчуття до приниженої та беззахисної людської істоти.

«Шинель» у виконанні щепкінців являє собою не лише спробу торкнутись стихії гоголівського генія, а й створити видовищну проекцію у сучасність, розбурхати глядача від естетичного сну, наситити його прагненням до гідності і свободи, що чудово резонує із завданнями національного театрального мистецтва.

Вистава «Шинель»

Жанр – пластичний перформанс

Кількість дій – 1

Тривалість – 1 година

Місце: Велика сцена

Дійові особи та виконавці:

Сергій Великодний

Сергій Єрошкін

Владислав Писарев

Анна Сліпченко

Анна Пахомова

Анастасія Ластовецька

Уляна Бєлова-Калініченко

Євгенія Валюх

Дарія Купальна

Ірина Рєчкіна

Крістіна Зограбян

наверх